و مَتِّعني بِالاقتِصاد. در تبیین این فراز اشاره شد که جامعه معیار، در همه امور اهل اقتصاد و میانهروی است؛ ولی در طول تاریخ همواره کسانی بودهاند که اهل افراط یا ...
و مَتِّعني بِالاقتِصاد. در تبیین معنای دوم «اقتصاد»، یعنی اعتدال و میانهروی در همه کارها، اشاره شد که قرآن، جامعه معیار در جهان را با همین صفت توصیف فرموده است: ...
درس خارج فقه، جلسه 711، ۱۳۹۸/۰۷/14، بحث در مسئله چهاردهم از مسائل مربوط به واجبات احرام بود. گفتیم اگر پس از گفتن تلبیه در صحت آن شک کند، بنا را بر صحت میگذارد ...
درس خارج فقه، جلسه 710، ۱۳۹۸/۰۷/۰۹، در دو جلسه قبل، به تناسب روایتی که در سند آن «أبو جمیله المفضل بن صالح» قرار داشت، وضعیت رجالی او را بررسی کردیم و به این نتیجه ...
و مَتِّعني بِالاقتِصاد. در تبیین معنای دوم «اقتصاد» یعنی میانهروی در همه امور، اشاره شد که از منظر قرآن، جامعهای که در زندگی از برنامهای معتدل و به دور از افراط ...
و مَتِّعني بِالاقتِصاد. صحبت در معنای دوم «اقتصاد»، یعنی میانهروی در همه کارها بود. حقیقتی که یکی از اصول حاکم بر سیره نبوی است و به فرموده امیر مؤمنان(علیهالسلام) ...
درس خارج فقه، جلسه 709، ۱۳۹۸/۰۷/۰۸، بحث در وضعیت رجالی جناب أبو جمیلة مفضل بن صالح بود. در جلسه پیشین گذشت که آیت الله خویی با استناد به عبارت نجاشی در شرح حال یزید ...
و مَتِّعني بِالاقتِصاد. در فرهنگ قرآن و حدیث کلمه «اقتصاد» در دو معنا به کار رفته است: معنای نخست، میانهروی در هزینههای زندگی است معنای دوم، میانهروی در همه ...
درس خارج فقه، جلسه 708، ۱۳۹۸/۰۷/۰۷، بحث در دومین واجب از واجبات احرام، یعنی تلبیه بود. در فرع مربوط به زمان قطع تلبیه برای کسی که عمره تمتع انجام میدهد، گفتیم معیار، ...
درس خارج فقه - جلسه 707، ۱۳۹۸/۰۷/۰۱، بحث در مسئله دوازدهم از مسائل دومین واجب از واجبات احرام، یعنی تلبیه بود. در این مسئله، چهار فرع مطرح شده بود. فرع اول مربوط ...
مَتِّعني بِالاقتِصاد. اشاره شد که در فرهنگ قرآن و حدیث کلمه «اقتصاد» در دو معنا به کار رفته است: یکی میانهروی در هزینههای زندگی و دیگری میانهروی در همه امور. ...
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِهِ، و مَتِّعني بِالاقتِصاد. در فراز هیجدهم از دعای نورانی مکارم الاخلاق بعد از درود بر خاندان رسالت، چند خواسته مطرح شده ...
درس خارج فقه - جلسه 706، 1398/06/31، در مبحث حج، بحث در مسائل مربوط به کیفیت احرام بود. حضرت امام (رحمةاللهعلیه) واجبات وقت احرام را سه چیز دانستند: قصد، لبیکهای ...
اللَّهُمَّ اسلُك بِيَ الطَّريقَةَ المُثلى، وَ اجعَلني عَلى مِلَّتِكَ أموتُ و أَحيا. در تبیین این فراز نورانی، بیان شد که بهترین راه رسیدن به مقصد انسانیت، پیاده ...
درس خارج فقه - جلسه 705، ۱۳۹۸/۰۲/۱۰، در جلسه پیشین مسأله نهم تحریر الوسیلة را آغاز نمودیم که بحث از زمان انعقاد احرام یک حاجی است. گذشت که در حج تمتع، حج افراد، ...
درس خارج فقه - جلسه 704، ۱۳۹۸/۰۲/۰۹، در جلسات پیشین تعداد، متن و نحوه اداء لبیکها مورد بررسی قرار گرفت. اکنون سخن از آن است که احرام چگونه منعقد میشود؟ آیا پس ...
اللَّهُمَّ اسلُك بِيَ الطَّريقَةَ المُثلى، وَ اجعَلني عَلى مِلَّتِكَ أموتُ و أَحيا. در تبیین «الطریقة المثلی»، یعنی بهترین راه رسیدن به مقصد انسانیت، اشاره شد ...
اللَّهُمَّ اسلُك بِيَ الطَّريقَةَ المُثلى، وَ اجعَلني عَلى مِلَّتِكَ أموتُ و أَحيا. در تبیین این فراز نورانی اشاره شد که بهترین راه زندگی که انسان را به مقصد انسانیت ...
درس خارج فقه - جلسه 703، ۱۳۹۸/۰۲/۰۸، در جلسه پیشین گذشت که درباره وظیفه کسی که توانایی اداء صحیح کلمات عربی را ندارد، سه نظر وجود دارد: امام خمینی(قدّسسرّه) معتقد ...
اللَّهُمَّ اسلُك بِيَ الطَّريقَةَ المُثلى. مقصود از راه، راه رسیدن به مقصد انسانیت است. دومین مطلب این است که «طریقه مُثلی» یا همان بهترین راه برای رسیدن به مقصد ...