تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام ظهر امروز با جمعی از مدیران، بسیجیان و کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
آیت الله محمدی ری شهری در این دیدار ضمن خیر مقدم به مدیران، بسیجیان و کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران، "ارائه خدمت به نحو احسن" را یکی از مصادیق روشن تبلیغ عملی در همه ی نهادهای نظام اسلامی دانست و افزود:
«خوب است مجموعه راه آهن با توجه به ظرفیت بالا و ارتباط زیادی که با مسافران دارد، در کنار انجام وظایف اصلی خود، به ارائه خدمات ارزنده و تبلیغات مؤثر بپردازد.»
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با استناد به روایت "کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ" از امام صادق علیه السّلام و تشریح چگونگی جلب رضایت مردم، تصریح کرد:
«جلب رضایت مردم، با عمل صحیح و رفتار شایسته دست یافتنی خواهد بود و در این صورت به جذب مخاطب می انجامد.»
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:
«راه آهن جمهوری اسلامی ایران با وجود 25 میلیون مخاطب در سال ، ظرفیت بسیار بالایی برای تبلیغ اسلام و نظام را داراست و برخورد شایسته با مسافران و ارباب رجوع از مهمترین نوع تبلیغ است که می تواند بر مخاطب اثرات و بازخورد مثبت داشته و باعث حفظ آبروی مجموعه راه آهن و حتی نظام اسلامی باشد.»
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام با استناد به گفتار امیر مومنان علیه السّلام در نهج البلاغه که میفرماید "اِجْعَلْ نَفْسَکَ مِیزَاناً فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ غَیْرِکَ"، "قرار دادن خویشتن، بعنوان معیار و میزان چگونگی رفتار و تعامل با دیگران" را کلید طلایی اخلاق دانست و اظهار داشت:
«اگر در روابط اجتماعی همیشه طوری با مخاطب برخورد کنیم که دوست داریم همانطور با ما برخورد شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.»
آیت الله محمدی ری شهری در پایان ابراز امیدواری کرد که خداوند توفیق دهد از این ظرفیت بالا در مجموعه راه آهن، برای اجرای شیوه تبلیغ عملی به بهترین نحو ممکن استفاده شود.
در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات و عملکرد مجموعه راه آهن توسط مدیران مجموعه راه آهن ارائه شد.